tirsdag 31. mai 2011

Mai = bursdagsmåned

Det er mange i familien som har bursdag i mai, så da må jeg til pers å lage noen kort.

Første mann ut er min egen godgutt som ble 11 år 7. mai. Han er veldig glad i å lese og akkurat nå går det i Harry Potter, så da ble det et kort med det som tema. Fant Harry Potter ark og klistremerker en gang jeg var på Bikuben, og det ble kjøpt inn med tanke på et kort til Sindre. Et enkelt staffelikort, ingen fargelegging og lite pynt. Veldig uvant for meg å lage kort uten stemplet motiv, kun klistremerker og mønsterark. Vet ikke om jeg ble helt fornøyd, men bursdagbarnet syntes det var kult!

Dagen etter er det min niese Hilde som hadde bursdag, hun ble 8 år. Her har jeg prøv meg på et shaker-kort for første gang. Det var moro å lage, blir nok flere av denne sorten. Motivet er fargelagt med Promarkere, havfruen har fått bling i ørene og i navlen. Som fyll i shaker kortet har jeg brukt Prisma Glittermix, mikroperler og halvperler. Mønsterarkene er fra Imaginisce og heter "Splash dance-Ocean Motion"og "Splash dance-Bathing Beauties". ellers har jeg pyntet med selvheklede blomster, perle brads, metallskjell, liquid pearl, blingswirl, Sticles-Star Dust. Bokstavene er dies fra QK og heter "Olivia".



Her har jeg ristet litt på kortet så glitteret og perlene skal synes bedre.


Sistemann er nevø Anders som ble 14 år 9. mai (så her er det bursdager på løpende bånd). Det ble et kort i maritim stil til han. Motivet fra Magnolia er fargelagt med Promarkere. Vinduet har fått et lag med Crackle Accent og ellers er det pyntet med bånd, hyssing, metallanker og mini skruebrads. Mønsterarkene er tatt fra resteboksen, så jeg husker ikke hvor de er fra.


Håper du har en fin tirsdag!!































Ingen kommentarer: